.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعيت دفن زباله در گيلان نامناسب است

سرپرست معاونت محيط طبيعي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان گفت: وضعيت دفن زباله زمين در گيلان نامناسب است.

اعظم نظام‌هاشمي با اشاره به عوامل تهديد كننده زمين اظهار داشت: وضعيت دفن زباله در استان نامناسب است.
وي ادامه داد: ارگان‌هاي اجرايي مانند استانداري، فرمانداري، بخشداري و دهياري در مديريت طرح جامع پسماند بودجه‌اي را اختصاص دادند و براي اين كار مشاور گرفتند و محيط زيست نيز در اين مطالعات نظارت داشته است.
سرپرست معاونت محيط طبيعي اداره كل محيط زيست گيلان اظهار داشت: ايجاد كارخانه‌هاي كمپوست، احداث زباله‌سوزها و ريجكت سه روشي براي امحاي پسماند است تا در بين روش‌هاي مديريت متكي به دفن نباشيم.
سرپرست معاونت محيط طبيعي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان بيان داشت: در حال حاضر در بازديدهاي روزانه و ماهانه مشاهده مي‌شود كه زمين گيلان با بي‌توجهي عامه مردم روبرو است و مردم زباله‌هاي خود را به سهولت و آساني در داخل و يا حاشيه رودخانه‌ها مي‌ريزند.
وي پخش انيميشن‌هاي كوتاه را براي آموزش و فراگيري مردم در جلوگيري از ريختن زباله در حاشيه و داخل رودخانه‌ها تاثيرگذار دانست.
نظام‌هاشمي با اشاره به اينكه برخي از شهرداري‌ها مانند لشت نشا مبادرت به ريختن زباله در رودخانه‌ها مي‌كنند، اظهار داشت: محيط زيست نيز با متخلفان برخورد و آنها را كرده است.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بررسي وضعيت نامناسب زباله و ساماندهي تمام جايگاه‌هاي زباله در استان را از برنامه‌هاي مهم محيط زيست گيلان عنوان كرد.
امير عبدوس بيان داشت: به دليل افزايش سطح سفره‌هاي آب زيرزميني و امكان آلودگي شديد آب‌هاي زيرسطحي توسط شيرابه زباله امكان استفاده از روش دفن در مناطق جلگه‌اي گيلان وجود ندارد.
وي، موضوع مديريت پسماند و رسيدگي به وضعيت نابسامان زباله دراستان را از اولويت‌هاي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان ذكر كرد.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان بيان داشت: براي رسيدن به اين هدف از تمام ظرفيت‌هاي قانوني و توان دستگاه‌هاي اجرايي استفاده مي‌كنيم.
وي با اشاره به تعطيلي محل دپوي زباله در پارك ملي بوجاق كياشهر و تالاب انزلي افزود: اين حركت‌ها براي طرح ساماندهي جايگاه‌هاي زباله در استان است.
عبدوس بيان داشت: به‌زودي پناهگاه حيات وحش لوندويل آستارا و ديگر مناطق طبيعي استان نيز به زنجيره اين تحولات مي‌پيوندد.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.